Saturday, July 23, 2011

Kesabaran ALLAH S.W.T.



> > > Saat kau bangun pagi hari
> > >
> > > AKU memandangmu dan berharap engkau akan berbicara kepada KU
> > >
> > > Walaupun hanya sepatah kata meminta pendapat KU
> > >
> > > Atau bersyukur kepada KU atas sesuatu hal yang indah yang
          terjadi
> > > Dalam hidupmu hari ini atau kemarin .....
> > >
> > > Tetapi AKU melihat engkau begitu sibuk mempersiapkan diri untuk
           pergi
> > > bekerja .....
> > > AKU kembali menanti saat engkau sedang bersiap
> > >
> > > AKU tahu akan ada sedikit waktu bagimu untuk berhenti dan
          menyapa KU
> > >
> > > Tetapi engkau terlalu sibuk .....
> > >
> > > Di satu tempat
> > >
> > > Engkau duduk disebuah kursi selama lima belas minit tanpa
          melakukan
> > > apapun
> > > Kemudian AKU melihat engkau menggerakkan kakimu
> > > AKU berfikir engkau akan berbicara kepada KU
> > >
> > > Tetapi engkau berlari ke telefon dan menghubungi seorang teman
          untuk
> > >mendengarkan gossip terbaru .....
> > >
> > > AKU melihatmu ketika engkau pergi bekerja
> > >
> > > Dan AKU menanti dengan sabar sepanjang hari
> > >
> > > Dengan semua kegiatanmu AKU berfikir engkau terlalu sibuk
          mengucapkan
> > >sesuatu kepada KU
> > > Sebelum makan tengahari AKU melihatmu memandang sekeliling
> > >
> > > Mungkin engkau berasa malu untuk berbicara kepada KU
> > >
> > > Itulah sebabnya mengapa engkau tidak menundukkan kepalamu .....
> > >
> > >
> > > Engkau memandang tiga atau empat meja di sekitarmu
> > >
> > > Dan melihat beberapa temanmu berbicara dan menyebut nama KU
          dengan
> > >lembut
> > > Tetapi engkau tidak melakukannya .....
> > >
> > >
> > > Masih ada waktu yang tersisa
> > >
> > > Dan AKU berharap engkau akan berbicara kepada KU
> > >
> > > Meskipun saat engkau pulang ke rumah kelihatannya seakan banyak
          hal
> > >yang harus kau kerjakan
> > > Setelah tugasmu selesai engkau menyalakan TV
> > > Engkau menghabiskan banyak waktu setiap hari di depannya
> > >
> > > Tanpa memikirkan apapun dan hanya menikmati rancangan yg
          ditampilkan
> > >....
> > >
> > > Kembali AKU menanti dengan sabar
> > >
> > > Tetapi kembali kau tidak berbicara kepada KU
> > > Saat tidur KU pikir kau merasa terlalu lelah
> > > Setelah mengucapkan selamat malam kepada keluargamu
> > > Kau melompat ke tempat tidur dan tertidur tanpa sepatah pun
          nama KU
> > >kau sebut ....
> > >
> > > Engkau menyedari bahwa AKU selalu hadir untukmu
> > > AKU telah bersabar lebih lama dari yang kau sedari
> > > AKU bahkan ingin mengajarkan bagaimana bersabar terhadap orang
          lain
> > >
> > > AKU sangat menyayangimu
> > >
> > > Setiap hari AKU menantikan biar pun sepatah kata ikhlas dari
          hatimu
> > >....
> > >
> > >
> > > Keesokan harinya engkau bangun kembali
> > >
> > > Dan kembali AKU menanti dengan penuh kasih
> > >
> > > Bahawa hari ini kau akan meluangkan sedikit waktu untuk menyapa
          KU
> > > Tapi yang KU tunggu tak kunjung tiba
> > > Tak juga kau menyapa KU .....
> > >
> > >
> > > Subuh, Zohor, Asar, Maghrib, Isyak
> > > Dan Subuh kembali
> > >
> > > Kau masih mengacuhkan AKU
> > > Tiada sepatah kata
> > >
> > > Tiada seucap doa
> > >
> > > Dan tak ada rasa
> > >
> > > Tak ada harapan dan keinginan untuk bersujud kepada KU .....
> > >
> > > Apa salah KU padamu wahai Ummat KU?
> > >
> > > Rezeki yang KU limpahkan
> > >
> > > Kesihatan yang KU berikan
> > > Harta yang KU relakan
> > >
> > > Makanan yang KU hidangkan
> > > Anak-anak yang KU rahmatkan
> > > Apakah hal itu tidak membuatmu ingat kepada KU?
> > >
> > > Percayalah AKU selalu mengasihimu
> > >
> > > Dan AKU tetap berharap suatu saat engkau akan menyapa KU
> > >
> > > Memohon perlindungan KU
> > >
> > > Bersujud mengadap KU
> > >
> > > Yang selalu menyertaimu setiap saat
> > >
> > > Allah swt ....
> > >
> > >
> > > Note :
> > >
> > > Apakah kamu memiliki cukup waktu untuk menyampaikannya kepada
          orang
> > >yang kamu sayangi?
> > >
> > > Untuk mengingatkan mereka bahawa segala apa pun yang kita
         terima
> > >hingga ke saat ini datangnya

No comments:

Post a Comment